"The Effect Of Servicescape On Starbucks Customer Revisi Intention. The Mediating Role. Pleasure-Feeling

Aulia, Siti Salma (2021) "The Effect Of Servicescape On Starbucks Customer Revisi Intention. The Mediating Role. Pleasure-Feeling. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Servicescape dan niat pelanggan Starbucks untuk mengunjungi kembali serta menguji apakah perasaan senang pelanggan dapat memperkuat keinginan mereka untuk datang kembali. Penelitian ini dilakukan di Starbucks yang berlokasi di Jabodetabek (Jakarta, Bogor, Depok, Tangerang, dan Bekasi). Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif dengan pendekatan kuantitatif dan metode survei kuesioner yang dilakukan terhadap 280 pelanggan Starbucks Coffee di Jabodetabek. Pengambilan sampel menggunakan metode non-probability sampling dengan teknik purposive sampling. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan SmartPLS versi 3.3. Penerapan Servicescape di Starbucks secara positif dan signifikan untuk meningkatkan niat pelanggan untuk berkunjung kembali. Perasaan senang pelanggan yang diciptakan oleh lingkungan fisik dapat memperkuat pengaruh Servicescape terhadap niat mengunjungi kembali.

English Abstract

-This study aims to determine the effect of Servicescape and on Starbucks’ customer revisit intention and examine whether pleasure-feeling can strengthen customer desire to coming back. This study conducted in Starbucks located in Jabodetabek (Jakarta, Bogor, Depok, Tangerang, and Bekasi). This type of research is descriptive research with a quantitative approach and questionnaire survey methods conducted on 280 customers of Starbucks Coffee in Jabodetabek. The sampling using non-probability sampling method with purposive sampling technique. Data processing is done by using SmartPLS version 3.3. The implementation of Servicescape on Starbucks positively significant to increase customer’s intention to revisit. Customer’s pleasure-feeling created by the physical environment can strengthen the influence of Servicescape towards revisiting intention."

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052102
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Unnamed user with username rizky
Date Deposited: 23 Oct 2021 16:26
Last Modified: 24 Sep 2024 07:21
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/185688
[thumbnail of SITI SALMA AULIA.pdf] Text
SITI SALMA AULIA.pdf

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item