The Portrayal of Consumerism and Defense Mechanisms Depicted in The Bling Ring Movie (2013).

Yuliani, Asria and Nurul Laili Nadhifah,, S.S.,M.Hum. (2020) The Portrayal of Consumerism and Defense Mechanisms Depicted in The Bling Ring Movie (2013). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Orang-orang memiliki gaya hidup mereka sendiri berdasarkan pada kemampuan mereka untuk mendapatkannya. Selebritas memiliki gaya hidup mewah di antara orang-orang biasa, tindakan mereka juga sering mempengaruhi banyak orang terutama remaja yang masih mencari dan mengeksplorasi identitas mereka. Para remaja yang dibutakan oleh kehidupan selebritas mungkin akan menjadi seperti mereka. Kasus seperti ini digambarkan didalam film berjudul The Bling Ring Movie (2013). Untuk menganalisis data objek material penelitian, peneliti menggunakan pendekatan psikososial pada literatur. Sumber data yang penting adalah dialog, monolog, narasi, atau deskripsi lain yang diambil dari film The Bling Ring. Subjek yang dipilih merupakan karakter utama anggota The Bling Ring sebagai representasi konsumerisme. Hasil dari penelitian ini mengungkapkan bahwa ada beberapa penyebab konsumerisme diantara karakter-karakter ini. Tujuan mereka adalah mereka harus menjadi orang kaya dan terkenal terinspirasi oleh Selebritas Hollywood. Semua barang yang bermerek dan gaya hidup mewah selalu ditampilkan ditelevisi atau internet. Itu memicu mereka untuk memiliki apa yang dimiliki oleh selebritas. Oleh karena itu, akan ada tindakan yang lain untuk menunjukkan konsumerisme dan mekanisme pertahanan diri dalam film ini dan akan dijelaskan secara menyeluruh dalam penelitian ini. Penelitian ini dapat digunakan sebagai panduan untuk melakukan studi psikososial lainnya dan menggunakan teori yang sama, tetapi dengan objek yang berbeda seperti lagu.

English Abstract

People have their own lifestyle based on their ability to afford it. Celebrities have a luxury lifestyle among the ordinary people, also their action often influences many people especially the adolescents who still search and explore their identities. The adolescents who got blinded by celebrities’ life might be pushover to be like them. This kind of case is depicted in a movie called The Bling Ring Movie (2013). To analyze the data of the material object of the study, the researcher used the psychosocial approach to literature. The essential data sources are the dialogues, monologues, narratives, or other description taken from the The Bling Ring movie. The chosen subjects are the main characters of The Bling Ring members as the representation of the consumerist. The findings of this research reveal that there are several causes of consumerism among these characters. First, the set of goals that they have to be a rich and famous person that were inspired by Hollywood’s Celebrities. Second, all the branded things and luxury lifestyles are always shown on the television or internet which triggers them to have what all the celebrities have. Therefore, there will be following of acts to show the consumerism and defense mechanism in this movie and will be explained thoroughly in this research. This research can be adopted as a reference to conduct other studies in the psychosocial approach and using the same theory, therefore with a different object such as a song.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0520120040
Uncontrolled Keywords: Konsumerisme, Mekanisme pertahanan diri, Selebritas, Remaja, Gaya hidup mewah. Consumerism, Defense Mechanisms, Celebrities, Adolescents, Luxury Lifestyles.
Subjects: 300 Social sciences > 304 Factors affecting social behavior
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Bambang Septiawan
Date Deposited: 14 Oct 2021 03:36
Last Modified: 15 Jun 2022 02:43
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/183816
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Asria Yuliani 0520120040.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2022.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item