Ardila, Gea Noviantari (2018) Analisis Minat Penggunaan Aplikasi M-Tix Terhadap Pembelian E-Ticket Bioskop (Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Brawijaya Malang). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk memperoleh bukti empiris tentang pengaruhfaktor sikap penggunaan, norma subjektif, kontrol perilaku persepsian, dan kepercayaan (trust) terhadapminat mahasiswa Universitas Brawijaya dalam menggunakan aplikasi M-tix untuk pembelian e-tiket. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswaUniversitasBrawijaya pengguna aplikasi M-tix. Sebanyak 50 data berhasil dikumpulkan dengan menggunakan metode survei dengan teknik convenience sampling. Analisis data dilakukan dengan menggunakan software Smart Partial Least Square versi 3.2.8. Hasil analisis untuk model ini menunjukkan bahwa sikap penggunaan berpengaruh positif terhadap minat mahasiswa Universitas Brawijaya dalam menggunakan aplikasi M-tix untuk pembelian e-tiket. Kemudian kontrol perilakupersepsian berpengaruh negatif terhadapminat mahasiswa Universitas Brawijaya dalam menggunakan aplikasi Mtix untuk pembelian e-tiket. Normasubjektifdan kepercayaantidak berpengaruh terhadap minat mahasiswa Universitas Brawijaya dalam menggunakan aplikasi M-tix untuk pembelian e-tiket. Hasil penelitian ini diharapkan bisa menjadi pertimbangan bagi pengembang aplikasi M-tix dalam perbaikan maupun peningkatan layanan aplikasi
English Abstract
This study aims to obtain empirical evidence about the influence of attitude towards behavioral, subjective norms, perceived behavioral control, and trust on the interest of Brawijaya University students in using the M-tix application for eticket purchases. The population of this study is Brawijaya University students using the M-tix application. A total of 50 data were collected with a survey method using convenience sampling technique. Data analysis was performed using Smart Partial Least Square software version 3.2.8. The results of the analysis for this model show that the attitude towards behavioral has a positive effect on the interest of Brawijaya University students in using the M-tix application for e-ticket purchases. Then perceived behavioral control negatively influences the interest of Brawijaya University students in using the M-tix application for e-ticket purchases. Whereas subjective norms and trusts do not affect the interest of Brwaijaya University students in using the M-tix application for e-ticket purchases. The results of this study are expected to be a consideration for M-tix application developers on improving and enhancing the application’s services.
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FE/2018/846/052001918 |
Uncontrolled Keywords: | Kepercayaan, Minat Perilaku, Theory of Planned Behavior (TPB), M-tix |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research > 658.834 3 Consumer attitudes, preferences, reactions |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi |
Depositing User: | Endang Susworini |
Date Deposited: | 10 Aug 2020 07:40 |
Last Modified: | 16 Aug 2020 02:51 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/178895 |
Actions (login required)
View Item |