Identifikasi Akar Konflik Perang Saudara Sudan Selatan 2013

Chianti, Ulfa Fitri (2019) Identifikasi Akar Konflik Perang Saudara Sudan Selatan 2013. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Sudan Selatan adalah negara termuda di dunia yang merdeka pada 2011 melalui referendum. Pada 2013 Sudan Selatan mengalami perang saudara yang mengakibatkan meninggalnya ribuan korban, kelaparan parah, pembakaran rumahrumah warga, dan ribuan orang mengungsi ke negara tetangga. Penelitian ini ditujukan untuk menjelaskan alasan terjadinya perang saudara Sudan Selatan 2013 dengan menggunakan teori konflik etnis oleh Ashutosh Varshney. Dari hasil penelitian yang telah dilakukan penyebab dari terjadinya perang saudara Sudan Selatan adalah lemahnya interaksi antaretnis, tidak terbentuknya identitas pemersatu atau identitas nasional, tidak meratanya perwakilan etnis dalam pemerintahan, tidak terbentuknya kebijakan pro multi etnis dan demokrasi yang lemah dan membutuhkan banyak sekali perbaikan.

English Abstract

South Sudan is the youngest country in the world gainning independent in 2011 through a referendum. In 2013 South Sudan experienced a civil war which resulted in the death of thousands of victims, severe famine, burning of people's homes, and thousands of people fleeing to neighboring countries. This study aims to explain the reasons for the 2013 South Sudan civil war by using the theory of ethnic conflict by Ashutosh Varshney. From the results of research that has been carried out the cause of the South Sudan civil war is weak inter-ethnic interaction, not forming a unifying or national identity, unequal ethnic representation in government, not forming pro-ethnic policies and a weak democracy that requires a lot of improvement.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/1018/052000553
Uncontrolled Keywords: Sudan Selatan, perang saudara, konflik etnis- South Sudan, civil war, ethnic conflict
Subjects: 300 Social sciences > 303 Social Processes > 303.6 Conflict and conflict resolution
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Agus Wicaksono
Date Deposited: 10 Aug 2020 07:37
Last Modified: 10 Aug 2020 07:37
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/178841
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item