Kayla Day’s Identity Crisis Depicted in Eighth Grade.

Prabawanti, Hayuningrum (2019) Kayla Day’s Identity Crisis Depicted in Eighth Grade. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Eighth Grade adalah film yang menggambarkan kehidupan sosial seorang remaja kelas delapan bernama Kayla Day yang sedang menacari identitas. Menurut Erikson, masa remaja adalah masa transisi dari anak-anak menuju dewasa. Dalam proses analisis, kepribadian tokoh yang mengarah pada krisis identitas akan dijelaskan. Maka dari itu, rumusan masalah dalam penelitian ini adalah mengetahui bagaimana krisis identitas yang dialami oleh Kayla Day, di film Eighth Grade. Teori perkembangan psikososial oleh Erik Erikson akan digunakan untuk mengetahui bagaimana Kayla Day mengalami krisis tersebut. Psikososial adalah studi psikologis dalam interaksi dengan lingkungan sosial budaya. Dalam fase remaja ini, mereka akan mengalami krisis yang disebut dengan identitas vs kebingungan identitas. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Kayla Day mengalami krisis identitas karena tekanan dalam dirinya untuk memenuhi standar dalam masyarakat. Itu berdampak pada kemampuannya dalam membawa diri di lingkungan masyarakat. Kesimpulan dalam penelitian ini adalah, Kayla Day mengalami krisis identitas untuk mendapatkan identitas yang stabil.

English Abstract

Eighth Grade is a movie that represents the social life of an eighth grader named Kayla Day who in searching for self-identity. According to Erikson, adolescence phase is a transition phase between child into adulthood. In analyzing this study, the character’s personality which indicates the crisis will be explained. Therefore, the problem of this study is to find out how the identity crisis experienced by Kayla Day, in Eighth Grade movie. In this study, psychosocial development theory by Erik Erikson is used to see how Kayla Day faced the crisis. Psychosocial is a study of psychological in interaction with the social cultural environment. In the adolescence stage, they are having a crisis which called as identity vs identity confusion. The result of this study shows that Kayla Day have a crisis because she has a pressure to fulfill the social standards in the environment. It impacts on her socializing skill in the society. In conclusion, Kayla Day faced identity crisis to obtain the stable identity in the future.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIB/2019/416/052000188
Uncontrolled Keywords: standar sosial, percaya diri, krisis identitas, remaja, Eighth Grade-social standards, self-confidence, identity crisis, adolescent, Eighth Grade
Subjects: 800 Literature (Belles-letters) amd rhetorics > 823 English fiction
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 21 Oct 2020 04:10
Last Modified: 21 Oct 2020 04:10
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/178092
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item