Factors Affecting On Application Of Balanced Score Card In Libyan Banks

Arhauma, Muftah Daw Masaud (2019) Factors Affecting On Application Of Balanced Score Card In Libyan Banks. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Balanced Scorecard adalah sistem perencanaan dan manajemen yang diadopsi untuk digunakan dalam organisasi pemerintah, non-pemerintah, industri dan nirlaba di semua negara berkembang dan maju untuk menyelaraskan kegiatan organisasi dengan visi dan strategi mereka. Penelitian ini menggunakan TAM serta model Kontingensi untuk mengukur dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi penerapan Balanced Scorecard oleh lembaga perbankan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menentukan bagaimana ukuran perusahaan, budaya organisasi, manfaat yang dirasakan dan kemudahan penggunaan yang dirasakan mempengaruhi aplikasi Balanced Scorecard. Data penelitian ini dipanen dengan membagikan kuesioner kepada lebih dari 110 manajer bank Libya, kepala departemen karyawan dan dianalisis menggunakan statistik deskriptif yang ditampilkan dalam tabel dan grafik. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ukuran perusahaan, manfaat yang dirasakan dan kemudahan penggunaan yang dirasakan memiliki dampak yang signifikan dan positif pada aplikasi Balanced Scorecard dan bahwa budaya organisasi tidak memiliki dampak signifikan terhadap aplikasi Balanced Scorecard. Oleh karena itu, perlu untuk meningkatkan minat dan dukungan sektor perbankan melalui komitmen dan partisipasi karyawan dan manajer sebagai sistem manajemen strategis di seluruh organisasi untuk mencapai tujuan strategisnya, yang pada akhirnya mengarah ke berbagai sektor keuangan dan keuangan. peningkatan kinerja non-keuangan.

English Abstract

Balanced Scorecard is a planning and management system that is adopted for use in governmental, non-governmental, industrial and non-profit organizations in all developing and developed countries to align the organization's activities with their vision and strategy. This research uses TAM as well as Contingency model to measure and analyze factors that affect the application of Balanced Scorecard by banking institutions. The objective of the study is to determine how firm size, organizational culture, perceived benefits and perceived ease of use affect Balanced Scorecard application. The data of this study was harvested by distributing questionnaires to more than 110 Libyan bank managers, department heads employees and were analyzed using descriptive statistics displayed in tables and graphs. The result shows that firm size, perceived benefit and perceived ease of use have a significant and positive impact on Balanced Scorecard application and that the organizational culture does not have any significant impact on balanced Scorecard application. therefore, it is necessary to increase the interest and support of the banking sector through the commitment and participation of both employees and managers as an organization-wide strategic management system to achieve its strategic objectives, which ultimately lead to a wide range of both financial and non-financial performance improvements.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/332.1/ARH/f/2019/041909697
Uncontrolled Keywords: BANKS AND BANKING, BALANCE SCORECARD (MANAGEMENT)
Subjects: 300 Social sciences > 332 Financial economics > 332.1 Banks
Divisions: S2/S3 > Magister Akuntansi, Fakultas Ekonomi dan Bisnis
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 12 Nov 2019 08:54
Last Modified: 12 Nov 2019 08:54
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/175369
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item