Students’ Reading Strategies Asross Different Epistemic Beliefs Levels

Rahmatika, Laila Bunga (2019) Students’ Reading Strategies Asross Different Epistemic Beliefs Levels. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Membaca adalah sala satu kundi sukses dalam belajar Bahasa Inggris. Melalui membaca, mahasiswa mendapat banyak informasi, kosa kata yang dapat meningkatkan kemampuan membaca dan menulis mereka. Untuk menjadi pembaca yang baik, mahasiswa seharusnya memiliki strategi membaca yang mereka percaya bawa strategi tersebut dapat di terapkan. Dalam belajar Bahasa inggris, siswa juga memiliki tingkatan kepercayaan epistemik. Ada tingkatan keyakinan epistemic, tingkat kepercayaan epistemic yang canggih dan tingkat kepercayaan sederhana. Studi ini bertujuan untuk mengekplor strategi membaca di sebrang tingkat keyakinan epistemik yang berbeda. Ini adalah survei penelitian dengan pendekatan kuantitatif. Studi ini melibatkan 100 mahasiswa dari kelas “Guided Reading” Pendidikan Bahasa Inggris. Peneliti menggunakan dua kuesioner adopsi dari Emaliana (20017) kuesioner ini terdiri dari 35 pertanyaan and Moktari dan Shoerey (2002) kuesionaire ini terdiri dari 27 pertanyan. Peneliti menganalisis menggunakan Exel program komputer. Hasil menunjukkan bahwa 81% adalah siswa yang tingkat kepercayaannya yang canggih dan 19% yang simple. Siswa yang tingkat kepercayaan canggih kebanyakan menggunakan strategi pemecahan masalah , dan siswa yang tingkat kepercayaan yang simple kebanyakan menggunakan strategi membaca yang global. Peneliti seharusnya mengetahui metot atau strategi yang bisa memperbaiki ketika mengajar Bahasa Inggris di mahasiswa yang memiliki tingkat kepercayaan epistemic dan strategi membaca yang berbeda.

English Abstract

Reading is one of key of success in learning English. Through reading, students get a lot of information, vocabulary that can increase their speaking and writing ability. To be a good reader, students should have reading strategy that they beliefs the strategies is applicable. In learning English, students also have own epistemic beliefs level. There is level of epistemic beliefs, sophisticated epistemic beliefs level and simple beliefs levels. This study aimed to explore the reading strategies across different epistemic beliefs levels. This was a survey research design with quantitative approach. This study involved 100 students from guided reading class English Language Education Program. The researcher used two questionnaires adopted from Emaliana (2017) this questionnaire consists of 35 questions and Moktari and Shoerey (2002) this questionnaire consists of 27 questions. The researcher was analyzed using Excel computer program. The result showed that 81% students is sophisticated epistemic beliefs levels and 19% students simple. Students sophisticated epistemic beliefs levels mostly use Problem Solving Strategies (PROB), and students’ simple epistemic beliefs levels mostly use Global Reading Strategy (GLOB). The teacher should know method or strategies that be able to improve when teaching English in students different epistemic beliefs level and reading strategies.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIB/2019/167/051908651
Uncontrolled Keywords: strategi membaca, tingkat kepercayaan epistemik-reading strategies, epistemic beliefs level.
Subjects: 400 Language > 421 Writing system, phonology, phonetics of standard English > 421.55 Standard British spelling and pronunciation
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 23 Aug 2020 07:03
Last Modified: 12 May 2022 04:53
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/175117
[thumbnail of Laila Bunga Rahmatika.pdf] Text
Laila Bunga Rahmatika.pdf

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item