Implementasi Peer To Peer Lending Di Indonesia, Layanan Pembiayaan Berbasis Financial Technology

Wahyuningsih, Sri (2019) Implementasi Peer To Peer Lending Di Indonesia, Layanan Pembiayaan Berbasis Financial Technology. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini adalah tentang peer to peer lending. Peer to peer lending merupakan suatu inovasi di bidang teknologi keuangan yang merujuk pada layanan pinjam meminjam yang dilakukan oleh pemberi pinjaman (lenders) dan penerima pinjaman (borrowers) dan dilakukan melalui platform peer to peer lending tanpa adanya campur tangan dari institusi keuangan. Penelitian ini bertujuan untuk mencari konsep dari implementasi peer to peer lending. Jenis penelitian ini adalah penelitian kualitatif eksploratif dengan pengumpulan data menggunakan teknik dokumenter dari literaturliteratur yang berhubungan. Kesimpulan dari penelitian ini adalah dalam mekanisme peer to peer lending terdiri dari prosedur yang dilakukan oleh pemberi pinjaman (lenders) dan penerima pinjaman (borrowers), analisis peminjam dan mitigasi yang dilakukan oleh platform peer to peer lending.

English Abstract

This research is about peer-to-peer lending, an innovation of financial technology. It refers to lending and borrowing services carried out by lenders and borrowers and is carried out through a peer-to-peer lending platform without any interference from financial institutions. This study aims to find concepts from the implementation of peer-to-peer lending. The data of this exploratory qualitative research was obtained from the documentation of related literatures. This study concludes that the mechanism of peer-to-peer lending consists of procedures performed by lenders and borrowers, borrower analysis, and mitigation conducted by peer-to-peer lending platform.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/303/051907888
Uncontrolled Keywords: Financial Technology, Peer to Peer Lending, Mekanisme, Studi Literatur, Financial Technology, Peer-to-Peer Lending, Mechanisms, Library Research
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 657 Accounting > 657.028 5 Accounting (Computer applications)
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 16 Nov 2020 12:11
Last Modified: 16 Nov 2020 12:11
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174869
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item