Re-Use Intention In Using M-Wallet Toward Perceived Of Risk, Perceived Ease Of Use, Usefulness, Benefit And Satisfaction In Ovo Electronic Payment (A Case Study On Faculty Of Economics And Business At Universitas Brawijaya)

Napitupulu, Alexander Jascha P. (2019) Re-Use Intention In Using M-Wallet Toward Perceived Of Risk, Perceived Ease Of Use, Usefulness, Benefit And Satisfaction In Ovo Electronic Payment (A Case Study On Faculty Of Economics And Business At Universitas Brawijaya). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh persepsi risiko, persepsi kemudahan penggunaan, persepsi manfaat, persepsi manfaat pada persepsi kepuasanyang menggunakan sistem dompet elektronik/smartphone, dan menguji pengaruh kepuasan terhadap niat penggunaan ulang menggunakan M-Wallet. Tipe pada penelitian ini adalah kuantitatif untuk menjelaskan fenomena dalam bentuk hubungan antar konstruk. Konstruk ini adalah efek dari Persepsi Risiko, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Kegunaan dan Persepsi Manfaat terhadap Kepuasan untuk Niat Menggunakan Kembali M-Wallet. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dan data dikumpulkan menggunakan metode survei yaitu kuesioner. Sampel pada penelitian ini menggunakan rumus slovin dan responden adalah 293 mahasiswa aktif Strata Satu dari Jurusan Akuntansi Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Brawijaya.Metode statistik yang digunakan untuk menguji hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini adalah Partial Least Square (PLS) dengan bantuan SmartPLS versi 3. Diharapkan bahwa perusahaan dapat mempertahankan dan meningkatkan layanan untukPersepsi Kemudahan Penggunaan, dengan meningkatkan kenyamanan bagi konsumen sehingga Persepsi Kepuasan akan meningkat dan memengaruhi niat untuk menggunakan OVO kembali. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa variabel Persepsi Risiko, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Manfaat, Persepsi Manfaat memiliki pengaruh positif terhadap Persepsi Kepuasan. Dan, persepsi kepuasan (Y) mempengaruhi individu untuk berminat menggunakan kembali (Z) pembayaran elektronik dengan menggunakan OVO. Dengan demikian, dapat disimpulkan bahwa semakin tinggi persepsi kepuasan, maka akan semakin tinggi efek terhadap minat penggunaan pembayaran elektronik kembali pada OVO

English Abstract

This research aims to examine the influence of perceived of risk, ease of use, usefulness, and benefit on customers who use electronic/mobile wallet system and examine the influence of satisfaction toward the re-using intention of M-Wallet. This is a quantitative research that investigated the relationship between constructs. These constructs are the effect of perceived of risk, perceived ease of use, usefulness, benefit, and satisfaction toward to re-use intention of M-Wallet. The sample in this study used the Slovin formula with 293 active respondents from undergraduate students from the Accounting Department of the Faculty of Economics and Business, Universitas Brawijaya. The statistical method used to test the hypothesis proposed in this study is Partial Least Square (PLS) with the help of the Smart PLS version 3. The results of this study indicate that the perceived of risk, perceived ease of use, perceived of usefulness, and perceived benefits has a positive influence on perceived satisfaction. It is expected that the company can maintain and improve service to the Perceived of Ease of Use, by increasing convenience for consumers so that the Perceived of Satisfaction will increase and influence the intention to Re-Using OVO. Moreover, perceived satisfaction (Y) affects individuals to be interested in reusing electronic payments using OVO (Z). Thus, it can be concluded that the higher the perception of satisfaction, the higher the effect on the re-using electronic payments intention in OVO.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/550/051908073
Uncontrolled Keywords: Persepsi Resiko, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Kegunaan, Persepsi Keuntungan, Persepsi Kepuasan, Minat Penggunaan Kembali, Perceived of Risk, Perceived of Ease of Use, Perceived of Usefulness, Perceived of Benefit, Perceived of Satisfaction, Re-Using Intention
Subjects: 300 Social sciences > 332 Financial economics > 332.4 Money
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 14 Nov 2020 01:49
Last Modified: 14 Nov 2020 01:49
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174508
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item