Ardana, Cendy Novria (2019) Hubungan Prokrastinasi Akademik Dengan Prestasi Belajar Siswa. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Tujuan penelitian ini untuk mengetahui ada atau tidaknya hubungan prokrastinasi dengan prestasi belajar siswa SMA. Metode penelitian ini menggunakan metode kuantitatif berjenis survey. Alat ukur yang digunakan dalam survey ada dua, yaitu skala prokrastinasi dan skala prestasi belajar Responden penelitian ini terdiri dari 100 siswa kelas X disalah satu SMA di Kota Nganjuk. Metode pengambilan sampel dilakukan secara non-random sampling. Teknik analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis korelasi non parametrik yaitu Spearman-Rho. Hasil dari uji hipotesis menunjukkan nilai koefisien korelasi sebesar -0,318 (p<0,01) yang mengindikasikan adanya korelasi negatif antara prokrastinasi dengan prestasi belajar. Hal ini berarti bahwa semakin tinggi prokrastinasi pada siswa SMA akan diikuti dengan semakin menurunnya prestasi belajar. Demikian pula sebaliknya, semakin tinggi prestasi belajar diikuti dengan semakin rendahnya prokrastinasi pada siswa SMA.
English Abstract
The purpose of this research is to know the presence or absence of procrastination relationship with high school students learning achievements. This method of research uses quantitative methods of survey type. Measuring instrument used in survey there are two, namely procrastination scale and the performance scale of study respondents the study consisted of 100 grade X students in one high school in Nganjuk City. Sampling method is performed in non-random sampling. The data analysis technique in this study used the non parametric correlation analysis of Spearman-Rho. The result of the hypothesis test shows the value of the correlation coefficient of-0.318 (P < 0.01) which indicates a negative correlation between procrastination and learning achievement. This means that the higher procrastination in high school students will be followed by the declining learning achievements. Similarly, the higher learning performance is followed by the lower procrastination in high school students.
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FISIP/2019/828/051908246 |
Uncontrolled Keywords: | Prestasi Belajar, Prokrastinasi, Learning Achivement. Prokrastination. |
Subjects: | 300 Social sciences > 370 Education > 370.1 Philosophy and theory, education for specific objectives, educational psychology > 370.15 Educational psychology |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Psikologi |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 10 Oct 2020 07:23 |
Last Modified: | 10 Oct 2020 07:23 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174470 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |