Formulating Competitive Strategy In Malang City’s Food-Based Souvenirs Market (Study At Pia Cap Mangkok Malang)

Reyhan, Muhammad Almer (2019) Formulating Competitive Strategy In Malang City’s Food-Based Souvenirs Market (Study At Pia Cap Mangkok Malang). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Perumusan Strategi adalah metode yang dapat digunakan untuk mencapai tujuan dan sasaran bisnis dengan mengembangkan keunggulan kompetitif yang berkelanjutan melalui mana memasuki pasar untuk melayani target pasar, sedangkan faktor yang dapat mempengaruhi strategi berasal dari faktor internal dan faktor eksternal. Penelitian ini di buat untuk merumuskan strategi kompetitif di Pia Cap Mangkok Malang. Penelitian ini diklasifikasikan sebagai penelitian kualitatif deskriptif dan teknik pengumpulan data dilakukan dengan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Analisis data dilakukan dengan menggunakan analisis Matriks IFE, Matriks EFE, CPM, Matriks IE, dan QSPM. Berdasarkan hasil analisis matriks IFE dan EFE, skor bobot IFE total 2,91 dan EFE 2,86 menempatkan Pia Cap Mangkok Malang di kuadran V, strategi yang dapat diterapkan dalam sel V adalah Hold dan Maintain. CPM mengidentifikasi bahwa Pia Cap Mangkok Malang berada dalam posisi yang kuat di industri serupa. Hasil matriks SWOT diketahui bahwa perusahaan memiliki beberapa kelemahan dalam menghadapi ancaman. Sementara peluang pasar yang menjanjikan dan lingkungan eksternal juga mendukung perusahaan untuk berkembang. Strategi yang direkomendasikan untuk perusahaan dalam sel V adalah penetrasi pasar dan pengembangan produk. Analisis QSPM menghasilkan strategi penetrasi pasar sebagai strategi utama Pia Cap Mangkok Malang untuk meningkatkan daya saingnya.

English Abstract

Strategy Formulation is a method that can be used to achieve the goals and objectives of a business by developing a sustainable competitive advantage through which entered the market to serve the target market, while the factors that can affect strategy comes from internal factors and external factors. This study is made to formulate competitive strategies in the Pia Cap Mangkok Malang. This research is classified as descriptive qualitative research and data collection techniques are carried out by observation, interviews, and documentation. Data analysis was performed using IFE Matrix analysis, EFE Matrix, CPM, IE Matrix, and QSPM. Based on the results of the IFE and EFE matrix analysis, the total IFE weighting score of 2.91 and EFE of 2.86 puts the Pia Cap Mangkok Malang in quadrant V, the strategy that can be implemented in cell V is Hold and Maintain. CPM identifies that Pia Cap Mangkok Malang is in a strong position in a similar industry. The SWOT matrix results are known that the company has several weaknesses in facing the threat. While promising market opportunities and the external environment also support companies to develop. The recommended strategy for companies in cell V is market penetration and product development. QSPM analysis produces a market penetration strategy as the main strategy of Pia Cap Mangkok Malang to increase its competitiveness.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/360/051907988
Uncontrolled Keywords: Perumusan Strategi, QSPM, SWOT dan Penetrasi Pasar, Strategy Formulation, QSPM, SWOT and Market Penetration
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.4 Executive management > 658.401 Planning, policy making, control, quality management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 05 Nov 2020 20:44
Last Modified: 05 Nov 2020 20:44
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174174
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item