Strategi Ekspansi Wuling Motors sebagai Latecomer Firm Asal Tiongkok dalam Memasuki Pasar Industri Otomotif di Indonesia tahun 2015

Jiny, Oko Jiwa (2019) Strategi Ekspansi Wuling Motors sebagai Latecomer Firm Asal Tiongkok dalam Memasuki Pasar Industri Otomotif di Indonesia tahun 2015. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi ekspansi yang dilakukan Wuling Motors sebagai salah satu perusahaan latecomer asal Tiongkok dalam memasuki pasar industri otomotif di Indonesia pada tahun 2015. Analisis dilakukan dengan menggunakan konsep latecomer firm dari John A. Mathews yang menjelaskan penggunaan strategi 3L (linkage, leverage, learning) oleh sebuah perusahaan latecomer untuk mengejar ketertinggalannya. Ekspansi yang dilakukan Wuling Motors ke Indonesia merupakan sebuah bentuk usaha guna mensejajarkan posisi kompetitif mereka dengan para pendahulunya. Adanya relasi dengan berbagai pihak, kehadiran produk unggulan serta proses pembelajaran yang dilakukan Wuling Motors terhadap berbagai pihak membawa mereka dapat masuk dan bersaing di pasar industri otomotif Indonesia.

English Abstract

This study aims to determine the expansion strategy by Wuling Motors as one of the latecomer firms from China in entering the automotive industry market in Indonesia, 2015. The analysis using Latecomer Firm concept from John A. Mathews which explained the use of 3L strategies (linkage, leverage , learning) by a latecomer firm to catch up in industry market. The expansion carried out by Wuling Motors to Indonesia is a form of effort to align their competitive position with its predecessors in automotive industry. The existence of access and relations with various parties, the attendance of product champion and the learning process carried out by Wuling Motors with various parties, led them to enter and compete in the Indonesian automotive industry market.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/110/051902482
Uncontrolled Keywords: Ekspansi, Latecomer Firm, Tiongkok, Wuling Motors. Expansion, Latecomer Firm, China, Wuling Motors.
Subjects: 300 Social sciences > 327 International relations > 327.1 Foreign policy and specific topics in international relations > 327.11 Specific means of attaining foreign policy goals > 327.111 Economic activities
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 06 Sep 2020 09:52
Last Modified: 06 Sep 2020 10:05
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/169285
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item