The Struggle of Caden Bosch Who is Living with Schizophrenia in Challenger Deep Novel.

Ainunjariah, Nastiti Hanum (2018) The Struggle of Caden Bosch Who is Living with Schizophrenia in Challenger Deep Novel. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Challenger Deep adalah novel yang ditulis oleh Neal Shusterman dan diterbitkan pada tahun 2015. Ini adalah cerita tentang bocah laki-laki 15 tahun bernama Caden Bosch yang memiliki halusinasi dan perilaku aneh. Dia tinggal di dua dunianya yang berbeda. Yang nyata adalah kehidupan Caden yang merupakan siswa SMA. Namun yang nyata dalam pikirannya adalah kehidupan Caden yang merupakan salah satu awak kapal. Itulah sebabnya mengapa peneliti melakukan penelitian ini untuk mencari tahu cara Caden Bosch tinggal di dua dunianya yang berbeda dan untuk mengetahui bagaimana dia mengatasinya. Penelitian ini membahas masalah psikologis dari karakter utama dengan menganalisis gejalanya. Dengan menggunakan pendekatan psikologi dan skizofrenia, peneliti dapat menganalisis hubungan antara psikologi, gejala dan resolusi dari karakter utama. Berdasarkan hasil penelitian dan analisis gejala pada Caden Bosch dalam novel Challenger Deep, dapat disimpulkan bahwa Caden Bosch menderita Skizofrenia yang merupakan tipe paranoia dan tipe disorganized. Jenis-jenis ini termasuk dalam gejala halusinasi, delusi dan gangguan terhadap emosi dan perilaku normal. Halusinasi dan delusi termasuk dalam gejala positif, sementara gangguan terhadap emosi dan perilaku normal termasuk dalam gejala negatif. caden diperbolehkan pulang setelah tinggal di rumah sakit sekitar sembilan minggu. Ia bisa menjadi lebih baik setelah minum obat yang tepat di rumah sakit, juga dari dukungan orang-orang di sekitarnya.

English Abstract

Challenger Deep is a novel written by Neal Shusterman and was published in 2015. It is a story about a 15-year-old boy Caden Bosch who has a hallucination and strange behaviors. He lives in his two different worlds. The real one is the life of Caden who is a high school student. However the real in his mind is the life of Caden who is one of crewmen on the ship. That is why the researcher conducts this study to find out the way of Caden Bosch lives in his two different worlds and to find out how he overcomes his problems. This study discussed the main character’s psychological problem by analyzing the symptoms. By using psychological approach and schizophrenia, the researcher can analyze the relationship between psychology of the main character, the symptoms and the resolution of the main character. Based on the result of research and analysis of the symptoms on Caden Bosch in Challenger Deep novel, it can be concluded that Caden Bosch suffers Schizophrenia which are a paranoia type and disorganized type. These types include in symptoms of hallucinations, delusions and disruption to normal emotions and behavior. Hallucinations and delusions include in positive symptoms, while disruption to normal emotions and behavior include in negative symptoms. Caden is allowed to go home after staying in mental hospital approximately nine weeks. He can get better after taking proper medication in the hospital, also from the support of people around him.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2018/350/051806733
Uncontrolled Keywords: Skizofrenia, Pendekatan Psikologis, Karakterisasi, Challenger Deep-Schizophrenia, Psychological Approach, Characterization, Challenger Deep
Subjects: 800 Literature (Belles-letters) amd rhetorics > 823 English fiction
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 08 Nov 2019 02:06
Last Modified: 18 May 2022 02:37
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/166428
[thumbnail of Nastiti Hanum Ainunjariah.pdf] Text
Nastiti Hanum Ainunjariah.pdf

Download (937kB)

Actions (login required)

View Item View Item