Rifaldi, Achmad (2018) Penerapan Strategi Dimensi Employer Branding dan Employee Value Proposition Untuk Menciptakan Employee Engagement (Studi Pada Kantor Direksi PT Perkebunan Nusantara X Surabaya). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Sumber daya manusia merupakan tenaga kerja yang mempunyai kemampuan untuk memberikan jasa setiap satuan waktu yang berguna untuk menghasilkan produk berupa barang maupun jasa yang dapat bermanfaat bagi dirinya sendiri maupun perusahaan. Para pimpinan atau manajer menggunakan aktifitas sumber daya manusia sebagai tujuan untuk memudahkan kontribusi karyawan agar pencapaian strategi dan rencana dari suatu organisasi atau perusahaan dapat terwujud. Penelitian ini termasuk dalam jenis penelitian deskriptif dengan menggunakan pendekatan kualitatif. Sampel dalam penelitian ini merupakan 7 orang karyawan PT Perkebunan Nusantara X Surabaya dimana dua diantara karyawan tersebut adalah Kepala Urusan Pengembangan Sumber Daya Manusia dan Asisten Urusan Assesmen dan Karir dan sisanya adalah karyawan biasa. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan observasi non partisipan, in-depth interview, dan dokumentasi. Keabsahan data ini diuji dengan triangulasi dengan kesepakatan dari sumber dan dianalisis oleh peneliti. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah perusahaan BUMN juga menerapkan strategi employer branding dan employee value proposition studi pada kantor direksi PT Perkebunan Nusantara X Surabaya untuk menciptakan employee engagement perusahaan.
English Abstract
Human resources are workers who have the ability to provide services every time unit that is useful to produce products in the form of goods or services that can benefit themselves and the company. Leaders or managers use human resource activities as an objective to facilitate employee contributions so that the achievement of strategies and plans of an organization or company can be realized. This research is included in the type of descriptive research using a qualitative approach. The sample in this study were 7 employees of PT Perkebunan Nusantara X Surabaya where two of the employees were the Head of Human Resources Development Affairs and Assistant Assessment and Career Affairs and the rest were ordinary employees. Data collection techniques are carried out using non-participant observation, in-depth interviews, and documentation. The validity of this data was tested by triangulation with an agreement from the source and analyzed by the researcher. This study aims to determine whether state-owned enterprises also apply employer branding and employee value proposition strategies to the directors' offices of PT Perkebunan Nusantara X Surabaya to create employee engagement companies.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIA/2018/1203/051901619 |
Uncontrolled Keywords: | Strategi, Employer Branding, Employeee Value Proposition, Employee Engagement-Strategy, Employer Branding, Employee Value Proposition, Employee Engagement |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.3 Personnel management (human resource management) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Administrasi > Ilmu Administrasi Bisnis / Niaga |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 28 Oct 2019 04:02 |
Last Modified: | 09 Nov 2021 08:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/165507 |
![]() |
Text
Achmad Rifaldi.pdf Download (4MB) |
![]() |
Other (Thumbnails conversion from text to thumbnail_lightbox)
lightbox.jpg Download (21kB) |
![]() |
Other (Thumbnails conversion from text to thumbnail_preview)
preview.jpg Download (9kB) |
![]() |
Other (Thumbnails conversion from text to thumbnail_medium)
medium.jpg Download (3kB) |
![]() |
Other (Thumbnails conversion from text to thumbnail_small)
small.jpg Download (1kB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |