Marhadyta, AjrinaValentine (2014) The Influence of Marketing Mix on Consumers Psychological Factors and Its Impact on Purchasing Behavior (Survey on Consumers Belonging To Developer PT Kendali Putra Surabaya). Magister thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Campuran pemasaran adalah salah satu dari beberapa jenis strategi dalam pemasaran yang berguna untuk mengetahui strategi yang sesuai yang harus digunakan di pasar. Elemen campuran pemasaran saat ini telah mengembangkan pendekatan mulai dari 4P, 5P, 6P, 7P dan 15P. Selain itu, banyak perusahaan di dunia selalu meningkatkan konsep pemasaran IR jika Anda ingin selamat dan menjadi pemenang di pasar dan juga mendapatkan nilai konsumen. Sangat penting bagi perusahaan untuk bertahan dalam bisnisnya. Konsep pemasaran memiliki tiga elemen utama, yang berorientasi pada konsumen, pemasaran terpadu dan kepuasan konsumen. Penelitian ini menggunakan karakteristik konsumen untuk melakukan penelitian di pengembang sejak konsep pemasaran diyakini sebagai kunci utama untuk mencapai tujuan suatu organisasi dalam menciptakan, memberikan dan mengkomunikasikan nilai konsumen terhadap pasar target yang dipilih. Pendekatan adalah 4P dalam faktor psikologis terhadap perilaku pembelian konsumen.
English Abstract
Marketing mix is one of several types of strategies in marketing that is useful to find out which suitable strategies should be used in company at market. Elements of marketing mix nowadays have developed approaches starting from 4P, 5P, 6P, 7P and 15P. Besides, many companies in world always improve ir marketing concept if y want to be survivor and be winner in market as well as to get consumers` value. It is very important for companies to survive in its business. marketing concept has three main elements, which are consumers` oriented, integrated marketing and consumers` satisfaction. This study used characteristics of consumers for doing a research at developer since marketing concept is believed to be main key to achieve goal of an organization in creating, delivering and communicating consumers` value towards selected market of target. approach is 4P in psychological factors toward purchasing behavior of consumers.
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Identification Number: | TES/658.834.2/MAR/i/041400328 |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing |
Divisions: | S2/S3 > Magister Administrasi Bisnis, Fakultas Ilmu Administrasi |
Depositing User: | Hasbi |
Date Deposited: | 28 Apr 2014 08:56 |
Last Modified: | 28 Apr 2014 08:56 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/160020 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |