Impact of Road Improvement Projects on Greenhouse Gas Emission: A Case Study of the Railway Elevation Project in Taoyuan, Taiwan

Kusumaningrum, Rahayu (2012) Impact of Road Improvement Projects on Greenhouse Gas Emission: A Case Study of the Railway Elevation Project in Taoyuan, Taiwan. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Proyek Elevasi Kereta Api Bagian Taoyuan bertujuan untuk mengurangi kemacetan lalu lintas yang sering terjadi di wilayah Kabupaten Taoyuan, terutama antara Kota Taoyuan dan Kota Jhongli. Selain itu, rencana ini juga dimaksudkan untuk menggabungkan semua papan nama jalan dengan membangun jalan baru di bawah kereta api yang baru dibangun. Berdasarkan sudut pandang lingkungan, peningkatan infrastruktur kereta api mungkin dapat mengurangi kemacetan dan juga emisi untuk wilayah Kabupaten Taoyuan utuh. Tetapi pembangunan jalan baru di bawahnya dapat mengakibatkan sebaliknya untuk proyek tetangga area. Beberapa lalu lintas dari area o r dapat bergeser ke area sekitar proyek karena keberadaan SE New Roads, S O area emisi untuk area proyek tetangga juga akan menjadi lebih buruk. Oleh karena itu, dampak proyek elevasi kereta api disertai dengan konstruksi jalan baru pada emisi CO 2 yang dihasilkan oleh transportasi jalan yang dibutuhkan untuk menjadi bulu yang diteliti. Penelitian ini mengintegrasikan model perencanaan transportasi dan model estimasi emisi untuk memperkirakan emisi CO 2 sebagai dampak dari implementasi proyek elevasi kereta api dan bulu R menunjukkan distribusi spasial emisi berbasis grid. Permintaan perjalanan yang digunakan tidak berubah baik untuk semua skenario di Y100 dan Y120. Area dan area Kabupaten Taoyuan yang terkena dampak oleh proyek elevasi kereta api diamati dalam penelitian ini. Periode jangka pendek dan analisis jangka panjang dilakukan untuk kedua bidang. Analisis periode jangka pendek menganalisis dampak proyek pada emisi untuk proyek jangka pendek setelah proyek diimplementasikan pada Y100. Sedangkan, analisis jangka panjang analisis menganalisis dampak skenario yang ditentukan dalam tahun benchmark (Y100) hingga menargetkan tahun (Y120). Hasil menunjukkan bahwa dalam hal emisi, implementasi proyek elevasi kereta api yang disertai dengan pembangunan jalan baru menghasilkan emisi CO 2 terendah untuk seluruh wilayah Kabupaten Taoyuan baik untuk analisis Riode PE jangka pendek dan jangka panjang. Sebaliknya, untuk daerah yang terkena dampak proyek, emisi terendah berasal dari implementasi proyek elevasi kereta api tanpa pembangunan jalan baru baik untuk analisis jangka pendek dan jangka panjang.

English Abstract

railway elevation project of Taoyuan section aim s to alleviate traffic congestion that often happen in Taoyuan County area, especially between Taoyuan City and Jhongli City. In addition, this plan is also intended to merge all road signage by constructing new roads under newly built elevated railway. Based on environmental point of view, railway infrastructure improvement may be able to reduce congestion and also emission for whole Taoyuan County area. But construction of new roads under it may result conversely for area neighboring project. Some traffic from o r areas may shift to area surrounding project because of existence of se new roads , s o emissions for area neighboring project are also going to get worse. refore, impact of railway elevation project accompanied by construction of new road on CO 2 emissions generated by road transport need s to be fur r studied. This study integrate s transportation planning model and emission estimation model in order to estimate CO 2 emissions as an impact of railway elevation project implementation and fur r shows spatial distribution of emission in grid-based emission. Travel demand used is unchanged both for all scenarios in Y100 and Y120. Taoyuan County area and area affected by railway elevation project are observed in this research. Short-term period and long-term period analysis are done for both areas. Short-term period analysis analyze project`s impact on emissions for short-term after project is implemented in Y100. Whereas, long-term period analysis analyze impact of scenario specified in benchmark year (Y100) to target year (Y120). results shows that in term of emission, implementation of railway elevation project that accompanied by construction of new roads generates lowest CO 2 emissions for whole Taoyuan County area both for short-term and long-term pe riod analysis. In contrary, for project-affected area, lowest emission is derived from implementation of railway elevation project without construction of new roads both for short-term and long-term period analysis.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/625.44/KUS/i/041204109
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 625 Engineering of railroads and roads > 625.4 Local rail transit systems
Divisions: S2/S3 > Magister Teknik Elektro, Fakultas Teknik
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 27 May 2013 11:25
Last Modified: 27 May 2013 11:25
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/158772
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item