Experimental Study of Precast Concrete Walls with Variation Type of Opening Due to Vertical and Lateral Static Load

Abdala, AbdalmagedA (2013) Experimental Study of Precast Concrete Walls with Variation Type of Opening Due to Vertical and Lateral Static Load. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan penelitian utama adalah untuk melakukan penyelidikan eksperimental pada tiga jenis dinding penguatan pracetak. Jenis dinding pertama dengan pembukaan pintu, kedua adalah dinding dengan bukaan jendela dan yang ketiga adalah dinding padat. Sangat penting untuk memahami perilaku dinding dalam berbagai jenis, yang diketahui dengan melakukan tes eksperimental, selanjutnya tujuan percobaan ini adalah untuk mempelajari perilaku dinding pracetak dalam tiga jenis, kapasitas dinding, perilaku regangan, stres di dinding dan defleksi, n mengerti efek bukaan di dinding. Dalam penelitian eksperimental ini, delapan belas spesimen dinding pracetak telah diuji, enam spesimen untuk setiap jenis, tiga untuk beban vertikal dan tiga untuk beban horizontal. Ukuran spesimen adalah 1000mm, 1000mm, dan 50 mm. Ketika analisis numerik dan hasil eksperimen telah dibandingkan dalam defleksi, ditemukan bahwa kembali adalah korelasi antara defleksi dan ukuran pembukaan, di mana ukuran pembukaan meningkat meningkatnya defleksi tetapi dalam nilai kecil dan tidak ada efek signifikan dengan bukaan berukuran berbeda, pada atau beban Kapasitas sedikit berkurang saat ukuran pembukaan meningkat.

English Abstract

main research aim is to carry out an experimental investigation on three types of precast reinforcement walls. First type of wall is with door opening, second is wall with a window opening and third one is solid wall. It is very important to understand wall behavior in different types, which is known by conducting experimental tests, subsequently objectives of this experiment is to study behavior of precast wall in three types, wall capacity, strain behavior, stress in wall and deflection, n understand effect of openings in walls. In this experimental study, eighteen specimens of precast wall have been tested, six specimens for each type, three for vertical load and three for horizontal load. size of specimens was 1000mm, 1000mm, and 50 mm. When numerical analysis and experimental results have been compared in deflection, it was found that re is a correlation between deflection and opening size, where opening size is increased deflection increases but in small value and no significant effect with different sized opening, on o r hand load capacity decreases slightly when opening size increases.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/624.183 414/ABD/e/041302594
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 624 Civil engineering > 624.1 Structural engineering and underground construction
Divisions: S2/S3 > Magister Teknik Elektro, Fakultas Teknik
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 11 Jun 2013 10:19
Last Modified: 11 Jun 2013 10:19
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/158763
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item