The Influence Of Perceived Usefulness, Ease Of Use, Compatibility And Risk On Mobile Banking User Attitude (Study at PT. Bank Rakyat Indonesia Tbk. Branch Malang Kawi)

Ardana, Restu Andhi (2014) The Influence Of Perceived Usefulness, Ease Of Use, Compatibility And Risk On Mobile Banking User Attitude (Study at PT. Bank Rakyat Indonesia Tbk. Branch Malang Kawi). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan mengetahui bagaimana pengaruh kegunaan yang dirasakan, kemudahan penggunaan, kompatibilitas, dan risiko pada Studi Sikap Pengguna Mobile Banking di PT Bank Rakyat Indonesia Cabang Malang Kawi. Jenis penelitian ini dapat dianggap sebagai penelitian penjelasan dengan pengujian hipotesis dan ia etod dari koleksi yang cukup dalam penelitian ini menggunakan teknik pengambilan sampel yang tidak disengaja di mana kriteria penggunaan semua pelanggan yang menggunakan fasilitas mobile banking yang berjumlah 96 orang . Dari hasil penelitian dapat dilihat bahwa efek positif antara kegunaan (X1), kemudahan penggunaan (x2), kompatibilitas (x3), dan risiko (x4) variabel ke sikap pengguna mobile banking (Y) dapat dilihat dari F sama. ke 22.028 dengan signifikansi F sama dengan 0,000 (p < 0,05), apalagi, ada variabel kegunaan yang memiliki pengaruh dominan, terbukti dengan memiliki koefisien beta tertinggi yaitu 0, 291 dan T 2, 987 serta nilai probabilitas 0, 004 (p < 0,05). Sedangkan diketahui jumlah efek dari empat variabel secara bersamaan ke sikap pengguna perbankan mobile (Y) seperti yang terlihat dari Nilai R Square yang disesuaikan 0, 470 nilai menunjukkan bahwa feach variabel bermanfaat (X1), kemudahan penggunaan (X2), Kompatibilitas (X2), X3), dan risiko (x4) berkontribusi masing-masing sebesar 47% untuk sikap pengguna mobile banking. Sementara 53% dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak diperiksa dalam penelitian ini.

English Abstract

The purpose of this research is to know and to find out how the influence of Perceived Usefulness, Ease of Use, Compatibility, and Risk On Mobile Banking User Attitude study at PT Bank Rakyat Indonesia Branch Malang Kawi. Type of this research can be considered as the explanatory research with the hypothesis testing and the method of sample collection in this study is using a accidental sampling technique where the use criteria are all customers that using the mobile banking facility that amount 96 person. From the research result can be seen that positive effect between usefulness (X1), ease of use (X2), compatibility (X3), and risk (X4) variables to mobile banking user attitude (Y) it can be seen from the F equal to 22.028 with a F significance equal to 0.000 (p<0.05), Moreover,There are usefulness variable who has a influence dominant, proved to with has the coefficient beta highest that is 0,291 and t 2,987 as well as value of probability 0,004 (p<0,05). While known the amount of the effect of four variables simultaneously to mobile banking user attitudes (Y) as seen from adjusted R square value 0,470 the value of indicates that feach variable usefulness (X1), ease of use (X2), compatibility (X3), and risk (X4) contributed respectively by 47% to mobile banking user attitude. While 53% were influenced by other variables not examined in this study. The resulting regression equation is Y=6,779 + 0,347 X1 + 0,396 X2 + 0,295 X3 + -0,154 X4.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIA/2014/748/051408232
Uncontrolled Keywords: Usefulness, Ease of Use, Compatibility, Risk, User Attitude
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.4 Executive management > 658.403 Decision making and information management > 658.403 8 Information management > 658.403 801 1 Systems
Divisions: Fakultas Ilmu Administrasi > Ilmu Administrasi Bisnis / Niaga
Depositing User: Hasbi
Date Deposited: 18 Dec 2014 13:52
Last Modified: 25 Nov 2021 08:37
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/116889
[thumbnail of Restu_Andhi_Ardana_0910320182.pdf]
Preview
Text
Restu_Andhi_Ardana_0910320182.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item