The Impact Of Integr Ated Marketing Communication On Consumer Purchase Decision At Hawai Waterpark Malang

Virtuecrat, Laksamana (2016) The Impact Of Integr Ated Marketing Communication On Consumer Purchase Decision At Hawai Waterpark Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh periklanan (X1), promosi penjualan (X2), pemasaran interaktif (X3), dan pemasaran acara (X4) pada keputusan pembelian (Y) di Hawai Waterpark Malang. Sebanyak 215 responden dipilih dalam penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling dan metode non-probability sampling dengan mengisi kuesioner yang telah melalui validitas dan keandalan uji untuk mendapatkan data. Data dianalisis menggunakan regresi linier berganda. Analisis menunjukkan bahwa, iklan variabel (X1), promosi penjualan (X2), pemasaran interaktif (X3), dan pemasaran acara (X4) memiliki pengaruh signifikan sebagian untuk membeli tiket masuk / tiket masuk ke Hawai Waterpark Malang, dengan FCount 38.477 dan signifikansi 0,000. Hasil analisis ini menunjukkan bahwa, beriklan variabel (X1) mempengaruhi dominan sebesar 43% dalam mempengaruhi keputusan pembelian. Nilai adj. R2 memperoleh hasil untuk 0,412, yang berarti variabel iklan (x1), promosi penjualan (X2), pemasaran interaktif (X3), dan pemasaran acara (X4) dapat mempengaruhi keputusan pembelian konsumen untuk memasuki Waterpark Hawai pada 42,3% dan Sisa 57,7% dijelaskan oleh faktor-faktor lain yang tidak dibahas dalam penelitian ini.

English Abstract

This study aimed to determine the effect of Advertising (X1), Sales Promotion (X2), Interactive Marketing (X3), and Event Marketing (X4) on purchasing decision (Y) at Hawai Waterpark Malang. A total of 215 respondents were selected on this study using purposive sampling techniques and methods of non-probability sampling by filling out a questionnaire that has been through the test validity and reliability to obtain data. Data were analyzed using multiple linear regressions. The analysis showed that, variable Advertising (X1), Sales Promotion (X2), Interactive Marketing (X3), and Event Marketing (X4) have significant influence partially on purchasing the entrance/admission ticket to Hawai Waterpark Malang, with Fcount 38.477 and significance 0,000. The results of this analysis suggest that, variable Advertising (X1) dominant influence by 43% in influencing purchasing decisions. Value Adj. R2 obtain the results for 0.412, which means the variable advertising (X1), sales promotion (X2), Interactive Marketing (X3), and event marketing (X4) is able to influence consumer purchase decisions to enter Hawai Waterpark at 42.3% and the remaining 57.7% is explained by other factors not discussed in this study.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2016/92/051603186
Subjects: 300 Social sciences > 330 Economics
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Ilmu Ekonomi
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 10 May 2016 09:46
Last Modified: 28 Oct 2021 06:41
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/109363
[thumbnail of Minor_Thesis.pdf]
Preview
Text
Minor_Thesis.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item