The Effect Of Trust, Perceived Risk, Perceived Benefit And Cost On Customer Online Purchase Intention (An Empirical Study On Accounting Students Of Brawijaya University And Muhammadiyah University Of

Rahayu, LitaWidya (2016) The Effect Of Trust, Perceived Risk, Perceived Benefit And Cost On Customer Online Purchase Intention (An Empirical Study On Accounting Students Of Brawijaya University And Muhammadiyah University Of. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penggunaan internet dan e-commerce di Indonesia terus menerus. Internet telah mengubah perilaku konsumen dalam memenuhi kebutuhan mereka. Oleh karena itu, penelitian ini bertujuan untuk meneliti faktor-faktor yang mempengaruhi niat pembelian online pelanggan untuk menggunakan e-commerce. Penelitian ini dilakukan di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Brawijaya dan Universitas Muhammadiyah Malang menggunakan metode survei. Variabel independen dari penelitian ini adalah kepercayaan, risiko yang dirasakan, manfaat dan biaya yang dirasakan. Tujuan pembelian untuk menggunakan e-commerce di belanja online adalah variabel dependen. Partial Least Square (PLS) digunakan untuk menguji hipotesis dalam konstruk urutan pertama (FOC) dengan sampel 340 responden. Hasil analisis model ini menunjukkan bahwa kepercayaan, risiko yang dirasakan, manfaat yang dirasakan memiliki efek positif pada niat pembelian online pelanggan untuk menggunakan e-commerce. Namun ditemukan bahwa biaya secara negatif mempengaruhi niat pembelian online pelanggan untuk menggunakan e-commerce. Oleh karena itu, niat pembelian online pelanggan akan menentukan keputusan pelanggan untuk melakukan transaksi atau tidak. Implikasi dari penelitian ini relevan untuk manajemen dan pengembang sistem niat, kepercayaan, risiko yang dirasakan, yang dirasakan manfaat dalam menerapkan dan mengembangkan transaksi e-commerce.

English Abstract

The use of internet and e-commerce in Indonesia grows continuously. The Internet has changed the consumer behaviour in meeting their needs. Therefore, this study aims to examine the factors affecting customer’s online purchase intention to use e-commerce. This research is conducted at Economic and Business faculty of Brawijaya University and the University of Muhammadiyah Malang using a survey method. The independent variables of this study are trust, perceived risk, perceived benefit and cost. Purchase intention to use e-commerce in online shopping is the dependent variable. Partial Least Square (PLS) is used to test the hypothesis in First Order Construct (FOC) with the samples of 340 respondents. The results of this model analysis show that trust, perceived risk, perceived benefit has a positive effect on customer’s online purchase intention to use e-commerce. However it is found that cost negatively affects costumer’s online purchase intention to use e-commerce. Therefore, customer’s online purchase intention will determine the customer decision to conduct transaction or not. The implications of the research are relevant for management and system developers toconsider intention, trust, perceived risk, perceived benefit in applying and developing e-commerce transaction.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2016/517/051609856
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 657 Accounting
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 10 Oct 2016 14:08
Last Modified: 10 Oct 2016 14:08
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/108964
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item