The Influence Of Brand Image And Promotional Mix Toward Users’ Repurchase Intention Of Telecommunication Provider (A Case Study Of Smartfren Users In University Of Brawijaya, Indonesia)

Mahardika, Radya (2014) The Influence Of Brand Image And Promotional Mix Toward Users’ Repurchase Intention Of Telecommunication Provider (A Case Study Of Smartfren Users In University Of Brawijaya, Indonesia). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Keputusan pembelian kembali oleh konsumen adalah salah satu hal penting yang harus dipertahankan oleh pemasar. Pemasar telah memanfaatkan berbagai cara untuk mempertahankan keputusan pembelian kembali pelanggan mereka. Cara yang digunakan antara lain dengan membangun citra merek perusahaan yang baik dan memaksimalkan bauran promosi dari perusahaan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh signifikan dan parsial dari citra merek dan bauran promosi terhadap keputusan pembelian kembali oleh pengguna Smartfren di Universitas Brawijaya.Analisis data pada penelitian ini menggunakan metode regresi linear berganda dengan 65 pengguna Smartfren sebagai responden. Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Uji validitas dan reliabilitas digunakan dalam pengujian instrument penelitian serta pengujian asumsi klasik berupa uji normalitas, uji heterokedastisitas, dan uji multikolinearitas Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial citra merek (X1) dan bauran promosi (X2) memiliki pengaruh yang signifikan terhadap keputusan pembelian kembali pengguna Smartfren di Universitas Brawijaya.Dengan mempertahankan salah satu aspek dari citra merek yaitu keunikan, maka konsumen Smartfren akan sulit untuk berpindah ke produk sejenis lainnya dan Smartfren akan tetap menjadi produk yang diinginkan oleh konsumen.

English Abstract

Repurchase intention is one factor that is important for marketers. Marketers already did many strategies in order to keeping the repurchase intention of their customers. The strategies that had been used are maximizing the company good brand image and maximizing their promotional mix. This study aimed to know how significant the influence of brand image and promotional mix toward the repurchase intention of Smartfren user in University of Brawijaya partially. The data analysis on this study uses multiple linear regression methods with 65 Smartfren users as respondent. The sampling technique uses purposive sampling. Validity and reliability test is used in this study with classical assumption test which is normality test, heteroscedasticity test, and multicollinearity test. The result of this study shows that brand image (X1) and promotional mix (X2) has significant influence toward the repurchase intention of Smartfren user in University of Brawijaya partially. By maintaining one of the aspects of brand image which is the uniqueness, Smartfren user will find it difficult to switch to another brands and Smartfren will be favorable.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2014/359/051406542
Subjects: 300 Social sciences > 330 Economics
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Ilmu Ekonomi
Depositing User: Hasbi
Date Deposited: 22 Sep 2014 09:30
Last Modified: 26 Nov 2021 02:01
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/107384
[thumbnail of Full_Version.pdf]
Preview
Text
Full_Version.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item