A Correlation Between Vocabulary Mastery And Reading Comprehension Of The English Language Education Students

Jayanti, YessyWidi (2016) A Correlation Between Vocabulary Mastery And Reading Comprehension Of The English Language Education Students. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penguasaan kosakata adalah salah satu bagian penting untuk belajar bahasa kedua, terutama dalam program pendidikan bahasa Inggris. Penguasaan kosakata dapat dikuasai dengan membaca sering. Penelitian ini dimaksudkan untuk mengetahui signifikansi antara penguasaan kosakata dan pemahaman membaca. Penelitian ini melibatkan beberapa peserta dari program pendidikan bahasa Inggris di Universitas Brawijaya. Para peserta dalam penelitian ini adalah 39 siswa dari pendidikan bahasa Inggris pada semester keenam, dipilih secara acak. Metode dalam penelitian ini menggunakan korelasi. Untuk mendapatkan data dalam penelitian ini, peneliti menggunakan tes sebagai instrumen. Tes mewujudkan 25 pertanyaan tentang penguasaan kosakata dan 25 pertanyaan tentang pemahaman membaca. Hasil tes digunakan untuk mengetahui apakah ada signifikansi antara penguasaan kosakata dan pemahaman membaca. Formula yang digunakan untuk mengevaluasi penelitian ini adalah paket statistik untuk ilmu sosial (SPSS). Temuan ini adalah bahwa ada korelasi antara penguasaan kosakata dan pemahaman membaca. Ini dibuktikan dengan korelasi Pearson yang 0,526. Ini berarti korelasinya adalah skor positif yang kuat dan bernilai. Skor tertinggi di antara semester enam siswa terutama dalam kosa kata adalah 23 sementara skor pemahaman membaca tertinggi adalah 23.

English Abstract

Vocabulary mastery is one of the important parts to learn second language, espacially in English Language Education program. Vocabulary mastery can be mastered by reading often. This research is intended to know the significances between vocabulary mastery and reading comprehension. This research involved some participants from English Language Education program in Universitas Brawijaya. The participants in this research were 39 students from English Language Education in the sixth semester, chosen randomly. The method in this research used correlation. In order to gain the data in this research, the researcher used test as the instrument. The test embodies 25 questions about vocabulary mastery and 25 questions about reading comprehension. The result of the test is used to know if there is a significances between vocabulary mastery and reading comprehension. The formula which is utilized to evaluate the research is Statistical Package for the Social Science (SPSS). The Finding is that there is a correlation between vocabulary mastery and reading comprehension. This is proved by the pearson correlation which is 0.526. It means the correlation is strong and valued positive score. The highest score among the sixth semester students especially in vocabulary mastery is 23 whilst the highest reading comprehension score is 23.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/727/051612317
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 01 Dec 2016 10:01
Last Modified: 01 Dec 2016 10:01
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102653
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item