Racial Prejudice and Discrimination towards African- American Portrayed in “Get Out” movie

Putri, Desiana (2019) Racial Prejudice and Discrimination towards African- American Portrayed in “Get Out” movie. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Amerika dikenal karena sejarahnya tentang rasisme. Istilah rasisme menggurui keyakinan bahwa populasi manusia dapat atau harus diklasifikasikan ke dalam ras dengan kemampuan dan disposisi berbeda yang disebut superior dan inferior. Melalui kategorisasi, banyak bentuk rasisme seperti prasangka, stereotip, dan diskriminasi dilakukan oleh superior terhadap inferior. Orang kulit putih Amerika adalah contoh dari kelompok unggul yang sering mempraktekkan tindakan rasial terhadap orang-orang inferior seperti orang kulit hitam Amerika. "Get Out" adalah film thriller drama yang diproduksi oleh Universal Pictures yang mengangkat rasisme sebagai konten utama. Studi ini berfokus pada bagaimana rasisme dan diskriminasi digambarkan dalam film dan bagaimana rasisme dan diskriminasi dilakukan oleh anggota keluarga Armitage sebagai orang Amerika berkulit putih memberikan dampak terhadap perilaku Chris Washington sebagai orang Amerika berkulit hitam seperti yang digambarkan dalam film. Penelitian ini menggunakan pendekatan sosiologis untuk menemukan perngaruh rasisme (prasangka, dan stereotip) dan diskriminasi masyarakat kulit putih Amerika dalam mempengaruhi perilaku Chris sebagai orang kulit hitam Amerika. Penelitian ini menggunakan teori rasisme dan diskriminasi guna membantu peneliti menganalisi data. Studi film juga digunakan untuk membantu peneliti menyingkapi pengamatan. Studi ini mengungkapkan bahwa ada dampak signifikan dari rasisme dan diskriminasi yang dialami oleh Chris Washington sebagai korban rasisme dan diskriminasi. Rasisme dan diskriminasi menempatkan Chris dalam banyak situasi sulit dan mempengaruhi dia mengalami gangguan kecemasan sosial dan juga mempengaruhi dia untuk melakukan tindakan pertahanan diri (self-defense). Tindakan pembunuhan oleh Chris terhadap anggota keluarga Armitage adalah dampak dari rasisme dan dirskriminasi yang tergambar dalam film Get Out.

English Abstract

America is known for its history about racism. The term of racism patronizing to the belief that human population can or should be classified into races with differential abilities and dispositions named superior and inferior. Through many forms of racism, prejudice, stereotype, and discrimination are done by the superiors toward inferiors. White Americans are the example of the superior group that often practices racial actions towards the inferiors such as Black Americans. “Get Out” is a drama thriller movie produced by Universal Pictures that elevates racism as the main content. This study focuses on how racism and discrimination portrayed in the movie and how racism and discrimination done by The Armitage family members as White Americans gives impacts on Chris Washington’s behavior as a Black American as portrayed in the movie. This study employs sociological approach to discover the influence of racism (prejudice, and stereotype) and discrimination of White American society in affecting Chris behavior as Black American. This study uses racism and discrimination theory to help the researcher analyzing the data. Movie study also uses to help the researcher to disclose the observations. This study reveals that there are significant impacts from racism and discrimination experienced by Chris Washington as the victim of racism and discrimination. Racism and discrimination places Chris in many hard situations and affect him to experience social anxiety disorder and it also has affected him to commit self-defense actions. Murderer action by Chris towards the Armitage family members is the impact of racism and discrimination portrayed in Get Out movie.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIB/2019/159/051908659
Uncontrolled Keywords: Get out, Rasisme, Diskriminasi, African-American-Get out, Racism, Discrimination, African-American.
Subjects: 800 Literature (Belles-letters) amd rhetorics > 823 English fiction
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 23 Aug 2020 07:03
Last Modified: 06 Mar 2024 07:35
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/175135
[thumbnail of Desiana Putri.pdf] Text
Desiana Putri.pdf

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item