Defense Mechanisms Employed by Ryan Character in House at the End of the Street Movie.

Mushlihah, Khalidiyah (2016) Defense Mechanisms Employed by Ryan Character in House at the End of the Street Movie. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Setiap orang telah menjalani berbagai pengalaman masa lalu. Pengalaman-pengalaman itu dapat memengaruhi pengembangan kepribadian. Pengalaman seseorang di masa lalu memiliki banyak jenis. Pengalaman yang baik adalah seperti itu, bermain ayunan dengan saudara perempuan dan yang buruk diperlakukan dengan buruk oleh orang lain. Biasanya seseorang akan cemas setelah mengalami hal yang tidak menyenangkan. Untuk mengurangi kecemasan, orang tersebut akan membela dirinya menggunakan mekanisme pertahanan. Mekanisme pertahanan tersebut ditunjukkan oleh karakter Ryan di rumah di ujung film jalanan. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan bagaimana mekanisme pertahanan ini dipekerjakan olehnya ketika ia berinteraksi dengan orang lain dalam menghubungkan dengan masa lalunya. Penelitian ini menggunakan pendekatan psikologis untuk mengetahui bagaimana mekanisme pertahanan dipekerjakan oleh Ryan. Pendekatan psikologis yang pertama kali diusulkan oleh Sigmund Freud menjelaskan tentang kepribadian manusia dan perkembangannya. Dalam pendekatan ini ada bagian yang menjelaskan tentang kecemasan yang membimbing seseorang untuk membela diri menggunakan mekanisme pertahanan. Dengan demikian, penelitian ini menjelaskan tentang mekanisme pertahanan yang dipekerjakan oleh Ryan untuk mengurangi kecemasannya. Penelitian ini mengungkapkan bahwa Ryan selalu merasa cemas ketika ia berinteraksi dengan orang-orang di sekitarnya, mereka adalah tetangganya, Elissa, Carrie Anne palsu, dan banyak lagi. Dia cemas jika orang tahu bahwa dia telah terlibat dalam kematian saudara perempuannya dan telah membunuh orang tuanya. Kecemasan yang muncul di Ryan adalah kecemasan moral, neurotik dan realistis. Untuk mengurangi kecemasannya, Ryan Defense sendiri menggunakan tujuh jenis mekanisme pertahanan, yaitu perpindahan, penolakan, sublimasi, rasionalisasi, isolasi, proyeksi dan regresi.

English Abstract

Each person has undergone variety of past experiences. Those experiences can influence the personality development. One‘s experiences in the past have many types. The good experience is such, playing swing with sister and the bad one is being treated badly by others. Usually a person will be anxious after experiencing unpleasant thing. To decrease the anxiety, the person will defense himself using defense mechanisms. Those defense mechanisms are shown by Ryan character in House at the End of the Street Movie. This research aims at explaining how this defense mechanisms employed by him when he interacts with other people in connecting with his past. This research using psychological approach to know how the defense mechanisms employed by Ryan. Psychological approach which firstly proposed by Sigmund Freud explains about human personality and the development. In this approach there is a part that explains about anxiety that guide someone to defense himself using defense mechanisms. Thus, this research explains about defense mechanisms employed by Ryan in order to decrease his anxiety. This study revealed that Ryan always feel anxious when he interacts with people around him, they are his neighbors, Elissa, the fake Carrie Anne, and many more. He anxious if people know that he has involved in the death of his sister and has murdered his parents. The anxiety that appeared in Ryan is moral, neurotic and realistic anxiety. To decrease his anxiety, Ryan defense himself using seven types of defense mechanisms, those are displacement, denial, sublimation, rationalization, isolation, projection and regression.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/486/051607795
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 14 Sep 2016 11:21
Last Modified: 20 Oct 2021 08:19
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102382
[thumbnail of khalidiyah_mushlihah_.pdf]
Preview
Text
khalidiyah_mushlihah_.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item